zondag 4 januari 2009

Nieuwjaar in Antigua



¨Eerst en vooral wil ik jullie allen een ongelofelijk mooi, vreugdevol en gelukkig nieuw jaar 2009 wensen, waarin eenieder al eens sneller zal stilstaan bij de kleine dingen die je kunnen gelukkig maken, die wij zo vaak als evident zien...Maar wat ik meer dan ooit besefte is dat die evidente dingen helemaal niet zo vanzelfsprekend lijken in een land als Guatemala...Geniet van regelmatige momenten met familie en vrienden want zij zijn degene die rijk maken, niet altijd geld (althans naar mijn bevindingen hier).¨

Ik bracht mijn nieuwjaarsdagen samen met enkele vriendinnen door in Antigua, mijn oude trouwe studentenstad die van smorgens tot snachts leeft! We eindigden ons jaar althans in haast en spoed...we kwamen om zeven uur aan in ons vooraf geboekt hostelletje waar we na enig optutwerk richting restaurant “ el peña del sol latino” gingen. Daar genoten we van een heerlijk diner en doorheen de drukke gesprekken en gelach werd het al snel tien voor twaalf, waarna we ons haastten naar “parque central” die was bezaaid met tienduizenden mensen, wachtend op het moment supreme “de aftelling”. Voor we het goed en wel doorhadden en we door de mensenmassa waren geraakt werd de beroemde arque al fel belicht door het talloze vuurwerk die er werd afgestoken en verscheen het getal 2009 op het prachtige monument.We kregen een vuurwerk te zien zoals ik er zelden een zag en al snel kwam iedereen in een feeststemming! Het nieuwe jaar 2009 werd vast door iedereen met veel hoop, goede moed, wensen en verwachtingen ingezet! Vervolgens begaven we ons in het guatemalteekse nachtleven..
Het werd veel te vroeg dag.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage