vrijdag 31 oktober 2008

Muchas gracias, Padre Augusto!



Toen ik terugkwam van de luchthaven zag ik op slag een bedruktere blik in vele ogen van de bewoners van Comalapa. Don Augusto heeft het dorp voor 5 maanden verlaten...

Gust, voor ik hier aankwam wist ik eigelijk nog niet zoveel over jou, de drijvende kracht achter de organisatie ´t Mayakind. Na twee intense weken kan ik maar 1 ding concluderen:
“Je straalt uit waar de organisatie voor staat: warmte, vertrouwen en steun voor velen...”
Zelden kwam ik zo een gemoedig warm persoon tegen die met enkele woorden iemand op slag welgezind kan maken. Ook voor mij was jouw korte aanwezigheid hier een enorme steun, en je kon je mij en alle anderen vaak aan het lachen brengen met een van je rake moppen. Net zoals mij zoek je vaak gezelligheid op door bv een gezellig koffietje om 3uur en ´s avonds als afsluiter ( of zou dat typisch belgisch zijn?). Ook jou zeer pakkende speechen ( het blijft me een raadsel hoe je telkens weer iedereen kan verrassen met mooie woorden) geven een deel van je persoonlijkheid weer: spontaan en ongelofelijk oprecht. Naast de vele bedankingen die je hier MET REDEN hebt ontvangen wil ik jou graag op mijn beurt bedanken je aanwezigheid hier en weet dat iedereen hier opnieuw hoopvol uitkijkt naar je terugkomst in maart!

PS: En voor degenen die zouden twijfelen, zoals velen hier denken... ik ben NIET de dochter van...hilariteit alom! (hoewel de gelijkenis treffend is, zeggen velen: Psychologie van de heterogeniteit van eigen ras, en homogeniteit van andere rassen?)

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage