vrijdag 24 oktober 2008

en meteen aan het werk...



Ondertussen zijn we al bijna de eerste week gepasseerd en steeds meer en meer krijgen mijn plannen vorm in enkele georganiseerde namiddagen. Na een viertal vergaderingen met Ingrid over de mogelijkheden kwamen we tot het volgende plan: We beginnen met 3 kennismakingsnamiddagen voor alle kinderen. Drie omdat de kwantiteit van de kinderen zodanig groot is dat we onmogelijk alle kinderen kunnen ontvangen in een namiddag of dag. De eerste kennismakingsdag zouden we al een 110 kinderen ontvangen tussen 10 en 12 jaar. Dit is echter teveel om op 1 namiddag te verteren, Daarom besloten we hen nog eens op te delen in 2 groepen in de voor- en namiddag. De andere dagen zijn voorzien voor kinderen tussen 7 en 9 jaar en tot slot een dag voor de kinderen van 13 tot 14 jaar. In totaal spreken we over een 250-tal kinderen die via de school worden opgeroepen. Op de laatste kennismakingsdag zouden we de mogelijkheid voorzien zich in te schrijven om deel te nemen aan komende activiteiten, die worden bekend gemaakt via een “krantje” (daar ben ik intussen volop mee bezig!). Zo hebben wij onmiddellijk een beeld hoeveel kinderen graag willen blijven komen en hoeveel materiaal wij telkens maximum moeten voorzien. Omdat Ingrid en ik onmogelijk zoveel kinderen tegelijk in de gaten kunnen houden, boden de leerkrachten van de school aan om een handje toe te steken. Papieren werden uitgehangen met data, leeftijden en plaats. De ouders reageerden met veel enthousiasme op de komende namiddagen en schreven alvast de data in hun agenda’s.

De spanning stijgt elk uur samen met mijn zenuwen om alles in goede banen te laten verlopen. Morgen is het namelijk zover en moet ik de kinderen toespreken in een taal die ik me nog niet volledig heb toegeeigend. Natuurlijk krijg ik veel begrip van de ouders en kinderen, die me alleen maar bewonderen om het in korte tijd leren van een nieuwe taal. Vandaag gingen Ingrid en ik op pad om al een beetje basisspeelmateriaal in te slaan, alsook een drankje en vieruurtje voor de kinderen.

Morgen is de grote dag…

1 reacties:

Blogger Anneke en Geert zei...

Succes Lieve!!!

We volgen je op de voet, vol bewondering en vertrouwen voor wat je gaat realiseren de komende maanden!

Groetjes,
Geert

24 oktober 2008 om 09:42  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage